Käsitöönurgast

Mulle meeldib käsitöövallas palju eksperimenteerida ja end proovile panna, seega leiate mu lehelt mitmeid erinevaid töid. Hea meelega valmistan ka tellimustöid, kirjutage julgelt :) Ma koon ja heegeldan kõik oma tööd käsitsi. Ma ei ole masin ning tööd vajavad planeerimist ja valmistamist. Minu aeg maksab. Tegu ei ole masstoodanguga ning sellest ka teistsugune hind. :)

kolmapäev, 16. märts 2016

Sokid vennale ringvarrastega

Iga päev õpime midagi uut. Nii et kui ma nägin kedagi jagamas ringvarrastega kootud sokke, tahtsin ka ise näpud külge lüüa. Muretsesin endale Melissa Morgan-Oakesi raamatu "Koo ise! Kaks sokki korraga" ning hakkasin pusima.
Algus tundus keeruline, kuid tegelikult on ju ka sukavarrastega kudumine alguses keeruline. Vähemalt päris-päris alguses ja see oli siiski vaid neljas sokipaar. Kuid tasapisi sai tehnika omandatud ning nüüd saaksin kindlasti ka raamatuta hakkama.
Ausalt öeldes väga lahe ja omapärane tegemine, kuid pean kahjuks tõdema, et see sokipaar on hetkel esimene ja viimane, mida sel viisil kudusin - kõik ülejäänud sokid on ikkagi tehtud sukavarrastega. Kindlasti üks pluss sukavarrastele on see, et kasutan KnitPro kasepuidust 15 cm sukavardaid ja need on taevalikud! Nendega on nii hea kududa ja ma ei taha enam metallist vardaid kättegi võtta. Vaikselt lähengi puidu peale üle - hetkel on kasutuses kase-, roosipuit ning bambus. Kindlasti palju parem kui metall ning soovitaksin ka teistel seda teha.
Minu eelis on muidugi see, et ma ei ole tugeva käega kuduja ning varras jääb terveks. Olen kuulnud et tugevamalt varrast käes hoidvatel inimestel kipub see katki minema. Ei oska kommenteerida, aga olen teid hoiatanud.
Natuke ka lõngast. Ka oma esimesed sokid üle aastate tegin ma kirjud. Mulle küll soovitati alustada ühevärvilise lõngaga, et oleks kergem jälgida, kuid olen põikpäine ning kindlasti on ju kirjut lõnga lahedam kududa! Siiski, nüüd kui ma kahekorra lõnga koon, tuleb ka rohkem jälgida, et kirjud lõngad ühtemoodi jookseks. Selleni pole veel jõudnud. Viimased sokilõngad on kõik ühevärvilised olnud, kuid kindlasti olen jällegi rohkem õppinud. Eks tasubki nüüd mingi hetk jälle kirjud kätte võtta.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar