Käsitöönurgast

Mulle meeldib käsitöövallas palju eksperimenteerida ja end proovile panna, seega leiate mu lehelt mitmeid erinevaid töid. Hea meelega valmistan ka tellimustöid, kirjutage julgelt :) Ma koon ja heegeldan kõik oma tööd käsitsi. Ma ei ole masin ning tööd vajavad planeerimist ja valmistamist. Minu aeg maksab. Tegu ei ole masstoodanguga ning sellest ka teistsugune hind. :)

teisipäev, 30. mai 2017

Värvikirev suvine jakk


Selle jaki kohta on nii mõndagi öelda.
Esiteks, see valmis tegelikult juba üle-eelmine aasta, kuid ei saanud kuidagi pildile. Siis langetasin otsuse, et see kindlasti vajab ka varrukaid. Kui need valmis said, tuli välja, et tuleb ka eesmist osa laiemaks teha, muidu vajub see õlgadelt maha. Ja kõik sai alguse sellest, et ma ei suutnud kohe postitust selle kohta kirjutada :D

Idee sain ma lõngast. Tähendab, mitte päris idee, aga kui ma seda lõnga nägin, siis teadsin, et sellest peab midagi tulema! Tegu on Lana Gatto Palmasega, millel veel viimased tokid Liann Lõngades. Käisin mitu kuud seda lõnga uudistamas, näppimas ja imetlemas, kuni lõpuks leidsin mustri ning ostsin ära. Lisaks ülevalpool toodud värvile muretsesin ka münditoonides tokke. Sellest on heegeldatud suvekleit, mis läheb ka ümbertegemisele.
Esialgu pidi sellest saama selline jakk:


See sai üle-eelmine aasta suvel suure hurraaga valmis. Teha oli teda lihtne, kuna keha oli heegeldatud ühes tükis. Kuidagimoodi said ka varrukadki valmis ning ka külge õmmeldud. Siis jäi jakk ootele. Ootele jäi ta terveks aastaks, kuni ma selle eelmine kevad ta väljas võtsin, vaatasin ning mõtlesin, et võiks ju suveks ta lõpuni teha. Siis ma proovisin teda selga .. ja avastasin, et pole tehtuga üldse mitte rahul. Ainuke mõistlik lahendus? Kõik üles võtta ja uuesti alustada.

Üsna pea leidsin netiavarustest vägagi laheda mustri, mis mulle kohe silma torkas ning kutsus katsetama. Siiski, lõng jäi veel mõneks ajaks ootele, kuna kogu aeg on ju ka midagi muud vaja teha ning endale teed ju ikka kõige viimasena..
muster on pärit: https://www.facebook.com/penchaiy
Ometigi oli lõpuks Palmase aeg kätte jõudnud! Alustasin muidugi motiividest, kuna nende järgi tundus kõige lihtsam orienteeruda, kui suur jakk teha tuleb. Motiive tuli mul 9 ehk siis 1 võrra rohkem kui originaalmustris.
Seejärel heegeldasin vaheldumisi ülemist ja alumist osa, kuni sain aru, et mõttekam on ülemine osa valmis teha, siis saab jakki ka juba selga proovida ning selle järgi vaadata, kui palju pikkusesse teha tuleks.
Merekarbimustrit ma ei muutnud - see sobis väga hästi. Ülemine osa jäi aga esialgu lokkima, kui järgisin mustris olevat arvu. Võtsin ühe samba ja ahelsilmuse vahelt ära ning asendasin selle asemel ühe ahelaga. Ehk siis kui pildi peal kordub muster *sammas, ahelsilm*, siis minul on klassikalisem *sammas, 2x ahelsilm*. Jäi palju parem.

Ka ei järginud ma täpselt kahanduste ridu ning kaeluse osa, kuna silmuste arv oli teine. Pärast mõnda aega pusimist sain juba midagi, mis nägi korralik välja.
Esialgses versioonis said kaenlaaugud liiga väiksed, nii et tegin paar rida juurde ja juba istus jakike palju paremini.

Naljakas on selle jaki juures see, et ma lõpetasin selle ühe paiku öösel, kuigi mul oli vaja järgmine hommik pool kaheksa ärgata. Pusisin, sest soovisin saavutada kindlat pikkust. Ja siis .. siis ma pesin selle ära ja jakk venis 10 cm juurde. Selle olin täiesti ära unustanud!
Õnneks jäin saadud pikkusega lõpuks ikkagi rahule.

Siiski, hiljem tuli välja, et meie kliimas sellisest riideesemest siiski kasu ei ole. Samuti ei kõlvanud seda väga pluusi peale panna, kuna tegu ikkagi suhteliselt suvise lõngaga. Seega otsustasin lõpuks, et teen ka varrukad külge. Lugesin mustri jaki kehaosa pealt maha ja tegin selle järgi - see muidugi tähendas seda, et ma harutasin neid ligi 3 korda, sest kord ei sobinud üks asi, kord teine. Pärast küünarnukki tegin vajalikud kahandused, et varrukad lotendama ei jääks. Nendega sai ühele poole.
Selga proovides tuli välja, et kuna esialgselt oli jakk mõeldud vestina kandmiseks, siis jääb ta liiga õlgade peale ning libiseb maha. Sai otsustatud, et koon äärde pärlkoe, et lisada õrnust ja laiust. 


Ja lõpuks saigi ta mul valmis ning ka pildile püütud. Olen temaga väga-väga rahul - mulle meeldib nii värvikirevus, lõng ise kui ka valminud variant ise.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar